Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Шановні відвідувачі Центру надання адміністративних послуг!
Шановні відвідувачі Центру надання адміністративних послуг!

Поділитися новиною:

Шановні відвідувачі Центру надання адміністративних послуг!

Якщо Ви розчарувалися у покупці, яку щойно здійснили, знайте, що у переважній більшості випадків товар можна повернути у магазин протягом 14 днів. І ця стаття саме про те, як повернути товар в магазин і отримати назад свої гроші. Причому на цілком законних підставах і без зайвих хвилювань.

 Згідно статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», товар належної якості можна повернути назад в магазин протягом 14 днів за умови, що ви ним не користувалися та дотримані наступні умови повернення товару:

- його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню;

- він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбавали;

- пройшло менше двох тижнів з моменту придбання товару;

- є касовий або товарний чек.

 Якщо дотримані всі умови, можна сміливо йти в магазин. Продавці, як правило, обізнані з вашим правом обміняти чи повернути товар належної якості.

Кабінет Міністрів України своєю постановою від 19.03.94 N 172 затвердив Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) .

 До цього переліку потрапили усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби.

Річ у тім, що держава гарантує і права інших споживачів, які ймовірно пізніше придбають повернутий вами товар. Відтак, повернути товар з цього переліку не вдасться.

 Повернути товар, який вже використовувався -не вийде (якщо звісно взуття не браковане), повернення товару можливо тільки по гарантійному талону.

 Слід знати, що для оформлення розірвання договору вам необхідно написати на ім’я директора магазину заяву про повернення товару.

Зразок заяви керівнику торгового підприємства:

 

 

 

 

 

 

Директору

_____________________

Гр. __________________,

який мешкає за адресою

____________________

№ тел._______________

 

ЗАЯВА

(складається у двох екземплярах)

«     » _______ року у Вашому  магазині я придба(в)ла________________ вартістю ______ грн., що підтверджується чеком (паспортом або гарантійним талоном), у якому передбачено, що гарантійний термін на ________________ встановлений _____________ із дня придбання.

Укладення угоди купівлі-продажу підтверджується розрахунковим документом.

«__» ________ року виявилося, що _______________ неналежної якості і не може бути використаний мною за призначенням.

На підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» прошу (висувається одна з вимог):

-зменшити купівельну ціну товару;

- провести безоплатний ремонт товару;

- відшкодувати витрати на усунення недоліків товару;

- розірвати договір та повернути сплачену за товар грошову суму *

- замінити на такий же товар або аналогічний належної якості з числа наявних у продавця (виробника) *

*ці вимоги висовуються, у разі виявлення, протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків.

 

Примітка: Заяву необхідно писати в 2-х екземплярах. Один віддати в магазин, другий залишити у себе (обов'язково зберегти).

На Вашому екземплярі працівник магазину, що прийняв заяву, повинен вказати посаду, прізвище, ім'я та по-батькові, поставити підпис, дату і штамп (печатку) магазину (у разі наявності).

Якщо Ви повернули товар, магазин повинний видати Вам документ про те, що від Вас прийнятий товар, де повинно бути зазначено, ким прийнятий, поставлена дата, підпис, штамп магазину.

У разі, коли Вам відмовили у прийомі заяви, її необхідно відправити поштою листом з повідомленням про вручення та описом вкладеного. До заяви додати копії товарного або касового чека (оригінали розрахункових документів потрібно зберігати у себе). Касовий або товарний чек – це не лише елемент механізму контролю держави за сплатою підприємцем податків, але й добра звичка споживача, яка час від часу економитиме його гроші і нерви. Якщо ви не берете чеків, повернути товар у магазин шансів немає.

Також, споживачу необхідно знати, що у разі, коли під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості товару продавець зобов'язаний у триденний термін з дня одержання від споживача письмової заяви організувати проведення експертизи товару. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця). У разі, якщо виявлені недоліки виникли з вини споживача (порушення ним встановлених правил використання, зберігання, або транспортування), вимоги споживача не підлягають задоволенню і споживач повинен буде компенсувати продавцю (виконавцю) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець мають право оскаржити висновок експертизи в судовому порядку. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Якщо ваше письмове звернення споживача не буде розглянуте продавцем (виробником) протягом 14 днів з моменту його одержання, то за захистом своїх прав ви можете звернутися до відділу надання адміністративних послуг Білогірської райдержадміністрації.

Усні та письмові звернення громадян з питань порушення прав споживачіврозглядаються  у відповідності з Законом України «Про звернення громадян» та Закону України «Про захист прав споживачів»:

(03841) 2-01-51

30200, Хмельницька область, смт Білогір’я, вул. Шевченка, 56

 

Web-адреса: bgadmin.gov.ua/news/id/2504 | Переглядів: 56Дата публікації: 13:34 27.08.2018